שיווק שותפים – המדריך למתחילים | בוקינג אמזון וקורסים בתחום

עצלן? הנה תקציר המדריך: שיווק שותפים הוא תחום בו מקבלים כסף בשביל לשווק מוצרים של אנשים אחרים. את המוצרים האלה אתה מוצא ברשתות שותפים. בנוסף, ניתן למצוא תוכנית שותפים באתרים של חברות. למשל תוכנית שיווק השותפים של בוקינג, או של אמזון.

רשת השותפים שלדעתי הכי מומלצת בישראל היא דינגדונג, והנה קורס שיווק השותפים שאני הכי ממליץ עליו: הדרכה [החינמית] ירין בארי ספרטקוס

למה שיווק שותפים?

חיים קלים – החיים של המשווק קלים יותר ומסוכנים פחות מכל בעל עסק. לא צריך ליצור מוצר, אין שירות לקוחות, השכרה של מקום, אחזקת מלאי וכו'. מתעסקים נטו בשיווק.

כסף גדול, השמיים הם הגבול – אתה לא מוגבל ע"י מיקום (בעל בית קפה), או קהל יעד (בעל מוצר דיאטה).

בנוסף, יש פחות דאגות כמו מה יקרה אם השוק ייחלש או יכנסו מתחרים. מתחרה חזק חדש זה בעיה גדולה לבעלי מוצר או עסק. בתור משווק, תוך 3 קליקים אתה מחליף ומשווק אותו.

איפה יש תוכניות של שיווק שותפים?

ב 2018, חלק גדול מהחברות הגדולות יש תוכניות שותפים. דוגמאות:

  1. קניות באינטרנט – אלי אקספרס, אמזון, וואלה שופס ועוד.
  2. בתי השקעות.
  3. לימודים – אוניברסיטאות, מכללות, קורסי אנגלית, קורסים באינטרנט.
  4. תוכנות – תוכנות לעיצוב גרפי, קידום אתרים, חברות אחסון ועוד.
  5. מכוני כושר, ספקים של אבקות חלבון.
  6.  
  7. הרשימה עוד ארוכה. כמעט לכל תחום אותו תבחרו תמצאו תוכנית שותפים. העבודה שלכם היא למצוא מוצר טוב, ולשווק אותו לאנשים הנכונים.

איך מתחילים ואיפה מוצאים מוצרים לשווק?

המקור הראשון שכדאי לך להתחיל איתו הוא רשת שותפים. אתה יכול למצוא את הסקירה הבאה במאמר רשת שותפים מומלצת – רשתות שותפים. הדברים מאורגנים שם טוב, יש שם עשרות הצעות אותם תוכל להתחיל לשווק כבר היום. תיירות, ספורט, דיאטה, לימודים, כמעט כל מה שאתה חושב עליו.

כמה רשתות שותפים גדולות בארץ:

  • clickon
  • wesell
  • דינג דונג שותפים

בחו"ל:

  • clickbank
  • jvzoo

בנוסף, להרבה אתרים גדולים במיוחד באנגלית, יש תוכניות שותפים. בדרך כלל אתם תראו באתרים קישור שנקרא affiliate / שותפים, או משהו דומה דרכו אפשר להירשם.  פרטי העמלות בדרך כלל מפורטות שם.

שיווק שותפים - קישור הצטרפות בוקינג
שיווק שותפים למתחילים – קישור הצטרפות של בוקינג

שיווק שותפים בוקינג

כן, עכשיו זה רשמי. אפשר לעשות שיווק שותפים גם לרשת בוקינג בישראל, ובעברית. מה הם מציעים?

  • שיווק מלונות – תוכל לשווק מלון ספציפי בעיר.
  • שיווק לפי עיר – הפנייה למלונות לפי עיר.
  • הפנייה ישירה לאתר – גם מישהו שהגיע לעמוד כללי וסגר דרכך יזכה אותך בעמלה.

גובה העמלה – בוקינג

העמלה אותה מקבלים נעה בין 25% ל40% מסך העמלה הכוללת. העמלה הכוללת שלוקחת בוקינג תלויה במלון, בגודל ההזמנה כמות הלילות ועוד. אני למשל קיבלתי בממוצע בין 10 ל 20 יורו עמלה על הזמנה.

החיסרון העיקרי הוא שהרשת אינה שומרת עוגיות. כלומר במידה ומישהו סגר את החלונית ונכנס שוב, הוא לא נספר לך. מהניסיון שלי, מומלץ לשווק דברים אחרים (ראה רשתות שותפים למעלה).

הדרכה קצרה של פתיחת משתמש לשיווק שותפים בבוקינג:

קורסים טובים – שיווק שותפים

יש הרבה קורסים טובים. במיוחד באנגלית. אני באופן אישי, אוהב לקחת קורס בסיס חזק, ואז להרחיב את הידע בעזרת קורסים של פלטפורמה מסויימת. 

לדוגמא לקחת קורס של ספרטקוס שכולל שיעורים,ליווי וקבוצה ללמוד ממנה. לאחר מכן, לקחת קורס נוסף על כל נושא בנפרד בשביל להתמקצע אפילו יותר. למשל קורס שלם על בניית דפי נחיתה.

קנה עכשיו את הקורס. סתם אני צוחק, אבל לפחות תתחיל לצפות בחלק החינמי שלו.

שיווק שותפים קורס מקוצר (בחינם)

הבעיה של ללמוד מיוטוב

יש הרבה סרטונים בחינם ביוטוב. חלקם אפילו ממש טובים. אבל ההכשרה שם לא מסודרת, והדברים לא נבנים אחד על השני בהדרגה. כמו כן, איכות הסרטונים לא מובטחת וגם לא איכות המרצים. בנוסף אין שיעורי בית מסודרים שידאגו להתקדמות טובה.

הדבר מוביל לבזבוז זמן גדול, כפילויות, מידע מוטעה, הרבה טעויות, והרבה ייאוש. סרטוני יוטוב עוזרים להשלמות, העשרה, ופתירת בעיות נקודתיות, אחרי שכבר יש לך בסיס חזק.

על שיווק ומקורות תנועה

מקור תנועה היא פלטפורמה דרכה אפשר להביא אנשים. לצורך העניין בעלי מסעדות בקניון, מקבלים "תנועה" של אנשים שמגיעים. באינטרנט, מקור תנועה הוא כל מקום בו אנשים נמצאים. קבוצות פייסבוק, פורומים, יוטוב, חיפושים בגוגל, אינסטגרם וכדומה. אם יש לכם איך להביא משם אנשים, יש לכם "נכסים פוטנציאלים" שבשימוש נכון תוכלו להרוויח מהם כסף.

קבוצות פייסבוק שלכם, עמוד אינסטגרם עם אלפי עוקבים, סרטון יוטוב עם הרבה צפיות, כל אחד מהם הוא מקור תנועה. אם אותם האנשים יגיעו למוצר ויקנו, דרך הלינק שלכם, תקבלו עמלה.

במידה ואין לכם מקור תנועה, תוכלו "לקנות תנועה" (לפרסם בגוגל או בפייסבוק טאבולה ועוד) ולשלוח את אותם אנשים להצעת השותף שלכם. כאן המטרה היא לקנות בזול, אנשים שקונים.

רשימת מקורות תנועה נפוצים

  • רשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד.
  • מנועי חיפוש – גוגל, בינג, יאהו
  • וידאו – יוטוב, Vimeo, Metacafe
  • קידום מאמרים – טאבולה, אוטבריין
  • בלוגים – בלוגר, וורדפרס, בלוגים של אתרים
  • פורומים – תפוז, fxp,למטייל (שיווק של בוקינג) וכדומה

מושגים בסיסים למתחילים בשיווק שותפים 

ליד – אדם אשר השאיר את הפרטים שלו ומסכים לקבל ממך מידע או הצעות, בטלפון או במייל.

רשתות שותפים – הגורם המתווך בינך לבין המוצרים אותם תרצו למכור.

קישור שותף – הקישור שדרכו אתה משווק. יש מעקב מי לחץ על הקישור.

רשימות דיוור – אוסף של לידים (אנשים) אליו תוכל לשלוח מיילים.

פרסום אורגני – פרסום בחינם. לדוגמא קבוצות פייסבוק, פורומים, בניית בלוג וקידום בגוגל.

עמלה – אחוז הרווח שלך מכל מכירה. אם העמלה שלכם היא 40% והמוצר עלה 1000 שקלים, אז העמלה שלכם היא 400 שקלים.

פרסום ממומן – פרסום עליו אתה משלם. אתה יכולים לקנות לידים לרשימות תפוצה ואז למכור להם, או לשלוח אותם ישירות למוצר.

CPC – עלות לקליק. כמה עולה לך קליק של בן אדם?

קמפיין – פרסומת שאתם בניתם.

נישה – תת תחום. למשל נישה בתחום הדיאטה, היא דיאטה לאימהות.

משפך שיווקי – תהליך מכירת מוצר בכמה שלבים. דוגמא למשפך: שלחית מספר מיילים. במקום לשלוח מישהו ישירות למוצר, אפשר לשלוח לו סדרת מיילים עם תוכן טוב ובמייל האחרון יהיה המוצר.

דף נחיתה – עמוד שמטרתו להביא לידים. בד"כ דף עם תיבה בה תוכלה להשאיר מייל ובתמורה תקבלו גישה למדריך, ספרון, וידאו, סדרת מיילים וכו'.

האם התחום הזה בשבילי? 

אם אתה לא מתחבר לשיווק, מכירות, ופרסום, רוב הדברים שאתה יכול לעשות באינטרנט לא בשבילך. אתה מוזמן לצאת לעולם האמיתי לעשות קורס של חודש וחצי ולהיות מנעולן וזהו. לקורס מנעולים לחץ כאן : קורס מנעולנים.

אם אתה אוהב שיווק ופרסום, מתעניין בזה, ומוכן להשקיע (זמן וכסף בטווח הקצר) התחום הזה באמת שווה בדיקה. התחום אינו דורש הרבה זמן בהמשך (אחרי שבנית קמפיין הוא יכול לרוץ חודשים לבד בלי לגעת בו). אבל בפעם השלישית והאחרונה, לפני שאתה קונה משהו צפה בהדרכה הזאת

he_ILHebrew